Showing: 4621 - 4630 of 6 408 RESULTS
Lappi Niitä näitä

Koiranelämää – ei hassumpaa

Tämän päivän teemana ulkoilu, ja koiranelämä. Nuorella parilla kun on Maisa ja Unski (= Unto Kaappinen), saksanpaimenkoira ja kiinanharjakoira. Ja kyllähän ne nauttivat yhtä paljon meidän pitkästä lenkkeilystä kuin me muutkin. Hillittömän hieno auringonpaisten piti meidät päivän ulkona.

Klikkaamalla kuvat suurenevat

Ulkona_-2-2

Ulkona_-3-2

Ulkona_-4-2

Ulkona_-5-2

Ulkona_-6-2

Ulkona_-7-2

Ulkona_-13-2

Ulkona 2-2

Ulkona 2

Iltapäivällä mökille palatessa tulistelimme. Tietysti.

Eikä vain notskimakkaraa, vaan myös vaahtokarkkeja.
En millään muista mistä noita ostin, – minä ostan usein vaahtokarkkeja
(you know, samppanjaa ja vaahtokarkkeja).
Ja notskillahan ne piti paistaa… Nam!

Ulkona_-17

Ulkona_-16

Ulkona_-15

 

 

 

 

 

Niin ja aurinkoa. Valkoisia hankia, loma, lepo. Rantasauna, ei niin huono päivällinen, telkkaria, höpötystä, toimimatonta nettiä, – ja revontulia!! Äsken seisoskelimme pihalla ja pojan kanssa kilpaa kuvattiin… ja myöhästyttiin… mutta yritimme. Ja sekin oli mukavaa. Enempikin.

Lappi Niitä näitä Valokuvaus

Taikatalvi Hangasojalla

Muumilaakson taikatalvi. Se minulle tuli väistämättä mieleen iltapäivän auringossa, kun kävelin Hangasojantiellä ja kuvailin näitä hankia.

Taikatalvi-2

Taikatalvi-2-2

Nämä pyöreät hankien th (3)kaarteet ovat kuin muumit itse. Ja olo itsellä oli kuin olisi herännyt jostain talven pimeästä keskelle satumaailman kevättalvea.

th (2)”Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis.” (Muumipeikko ja pyrstötähti)

”Meidän on kuljettava auringon mukaan.” (Muumipeikko ja pyrstötähti)

”Vihreää metsää! Kyllä minä jo kaipaankin pois tästä kivisestä maisemasta.” (Muumipeikko ja pyrstötähti)

Eilisen lumimyräkän jälkeen tänään pätee, mitä Muumipappa toteaa: ”Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu.”

Taikatalvi-4-2

 Hahmotatko mitä yläkuvassa on?

Taikatalvi-5

Taikatalvi-8

Täällä Lapissa päivä on jo pitempi kuin Oulussa, liki puoli tuntia pitempi kuin eteläisessä Suomessa. Täällä on VALO!

Muumilaakson Taikatalvessa, kirjan lopussa tulee kevät. Jää ja lumi alkavat sulaa, muumit heräävät talviunilta, ja on kevään aika, on keväthommien aika.  Työhommat onkin nyt tehty – toviksi. Nyt on loma!

taikatalvi

Ja ehkä nuo muumijutut ovat merkki siitä, että on ikävä. Esikoisenkin (joka on kävelevä muumisitaattien osaaja) soisin olevan matkalla tänne. Eilen yritimme skypeillä Meksikoon, mutta joku raja se näyttää olevan näillä nykyajan vempaimillakin: vain vilaus ehdittiin nähdä ja sananen vaihtaa kun yhteys simahti aukeamatta enää koko iltana. 🙁 Ja siitähän ei jäänyt kuin ikävä!  Mutta onneksi Juniori ja J. ovat jo tulossa tänne. Tullenevat vasta puolen yön jälkeen, … mutta tulevat. Hyvä niin. Oikein hyvä.

Niitä näitä

Historiaa Hangasojalla

Ihan sama vaikka on täyskuu, ihan sama. Nukun kahdeksan tunnin yöunet, pehtoori kai kymmenen. Jo levollisten yöunien vuoksi kannattaa ajaa 500 km pohjoiseen, stressirajan (= Napapiiri) pohjoispuolelle. Eikä huono peruste ole sekään, että on pois kampukselta – voi ihan keskeytyksettä kirjoitella koko päivän. Merkittävä lisäpointti keskittymisen onnistumisessa oli lumimyräkällä, joka alkoi aamukymmeneltä (pehtoori ehti hiihtolenkin tehdä juuri alta pois). Kun ulkona tuprusi ja tuiskusi ja kun oli pakko, istuin kiltisti pirtin pöydän ääressä ja kirjoitin.

Miten monta kertaa olenkaan täällä stressirajan pohjoispuolella lopultakin töitä tehnyt. Pisin ja mieleenpainuvin kerta oli 24 vuotta sitten keväällä. Olin päätoiminen Keminmaan paikallishistorian kirjoittaja, ja odotin esikoista, raskauden toinen kolmannes menossa. Kun murmeli (= äitini) oli viettänyt kevätlomansa täällä, kun pehtoori oli pidennetyn viikonlopun ollut täällä, minä jäin yksikseni mökille. Olin pisimmän jakson, mitä ikinä täällä olen ollut, melkein kolme viikkoa putkeen.

Aamuisin heräsin vanhassa mökissä (Alatuuli ks. täältä) hyvin varhain (= about viideltä), sytytin kaminaan kynsitulet, keitin pannukahvit ja puuron, ja istuin kelopöydän ääreen. Ei ollut läppäriä, ei edes matkakirjoituskonetta, mutta kirjoitin, kirjoitin ruutuvihkoon noiden viikkojen aikana  yhteensä kymmeniä sivuja tekstiä. Tavattoman seesteistä ja analyyttistä tekstiä. Puolen päivän jälkeen, kun aurinko paistoi lämpimimmin, lähdin hiihtolenkille. Pari tuntia hiihdin, sitten peseydyin, söin, otin päiväunet ja illan taas kirjoitin. Olin niin historiantutkijaa, niin historiantutkijaa.

Niin olin tänäänkin. Ja kun oli aika lopettaa ja lähteä iltapäivän lopuksi tekemään – vihdoin, totesi pehtoori – lumityöt, pyry lakkasi ja pilvet häipyivät. Oli hiljaisen viikon hiljainen keskiviikko.

 

 

 

Poikkesin lingon kanssa sen verran naapurinkin puolelle, että pääsin – taas – kuvaamaan tämän …

 

 

Lappi Niitä näitä Yliopistoelämää

Huonosta omastatunnosta huolimatta

image

Kuutamo. Se on täällä Hangasojalla aina hienompi kuin missään.

(Kuva on kyllä Ylä-Postojoelta, kännyllä räpsäisty.)

Mökillä jo olemme. Harvoinpa minulla on huono omatunto töiden takia, mutta nyt vähän kyllä oli, kun pehtoorin kyytiin tänään iltapäivällä töiden jälkeen lähdin ja tänne lähdettiin huristelemaan. Vähän kuin sellainen moraalinen velvollisuus olisi ollut mennä vielä huomennakin töihin, mutta perustelin tätä liukenemista sillä, ettei jäänyt mitään sellaista tekemättä mikä olisi vaatinut Linnanmaalla oloa. Ja eikähän meillä mitään paikallaolovelvoitetta duunissa olekaan: eikä monet kollegat olekaan kuin silloin kun on opetusta,  palavereita, ohjausta, kokouksia, seminaareja tms. Toisaalta on  monia kaltaisiani jotka ovat sen viisi päivää viikossa kahdeksan, yhdeksän tuntia. Siis omantunnonkysymys on, miten siellä paikan päällä on. Ei muuta väliä kuin että duunit tulee hoidettua…

Ja ihan lomalle en nyt vielä jäänyt: kirjoja täynnä oleva reppu ja mukana oleva muistitikku osoittavat että jotain jäi kesken, ja siitä kai se huono omatunto tulikin  ja siitä se lupaus ja aie tehdä etätöitä pari päivää.

Töiden lisäksi olisi ollut toinenkin syy jäädä Ouluun: tänään olisi ollut jo pari kertaa siirretty fotomaraton, johon olisin kovin mielelläni osallistunut. Mutta Lappi se nyt houkutti niin että täällä ollaan. Ja kuvia täältäkin tulossa… Näillä mennään…

Bloggailu Niitä näitä

Pääsiäisviikon maanantai

Aakkosjärjestyksessä: Akateeminen, Alko, Apteekki, automaatti, Caritas, halli, hautuumaa, Herkku. Siinähän se minun tavallinen lauantairundini on. Ei ihan joka lauantai ihan kaikissa, mutta melkein. Nyt poikkeuksellisesti maanantai-iltana. Ja hallia lukuunottamatta kaikki. Ja lisäksi käväisin Pentikillä. Mökille vähän uutta keltaista noiden vanhojen lasimunien lisäksi hakemassa …

pääsiäisviikko-2

 

Sellainen halot-poikki-ja-pinoon -päivä muutenkin. Ihan hurja opiskelijarumba huoneessani tänään: kaikkien seitsemän vuotta opiskelleiden, jotka eivät valmistu viimeistään kesällä, kun pitää anoa lisäaikaa opintojensa loppuun suorittamiseksi, ja anomukseensa he tarvitsevat opinto-ohjaajan/graduohjaajan lausunnon opintosuunnitelmastaan. Ja arvatkaapas kuka on se lausunnon antaja? Kaikille en kyllä ihan tupisematta haluaisi puoltoa kirjoittaa…

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Mutta nyt on aika suorittaa arvonta. Reilu viikko sitten kun blogini saavutti 2000-postauksen merkkipaalun, järjestin kyselyn ja lupasin arpoa kaikkien vastanneiden kesken palkinnoksi joko Vuorotellen-kirjan tai canvas-taulun.

https://www.satokangas.fi/blogi/2013/03/2000/#comments

Vastanneita oli kaikkiaan 13. Kiitokset kaikille kommenteista ja kauniista sanoista. Olihan mahottoman mukava kuulla(/lukea), että olette syystä tai toisesta Temmatun lukulistallanne pitäneet. ;). Tein äsken arvontaa varten vastausliuskat, joista pehtoori nykäisi yhden: tättärättätää! TOINI voitti arvonnan. Onneksi olkoon! (lähetätkö minulle sähköpostissa (osoite tuossa sivupalkissa) maapostiosoitteesi ja kerro kumman palkinnoista haluat).

arvonta

Toini kertoi vierailevansa blogissani mm. ruokaohjeiden takia, ja niin ovat kymmenet, tänäänkin itse asiassa  jo yli sata googlettamalla tullutta kävijää, tehneet. Tuossa oikealla palkissa on valikko, johon automaattisesti päivittyy se artikkeli, jota päivittäin on luettu eniten: ja perinteisesti pääsiäisviikolla Kevyt pasha -ohjeeni kerää kävijöitä. Klikkailehan ja käy sinäkin katsomassa: se on hyvä ohje. 🙂  Ja täällä (kliks) on yksi toinenkin hyvä pääsiäisjälkkärivinkki.

Niitä näitä Valokuvaus

Mikä ihana aamu!

Hyvän, pitkän yöunen jälkeen aamiainen rennon raukeana, pitkään kahvin ja lehden äärellä nautiskellen kiireettömästä olosta. Palmusunnuntain aamu.

Usein palmusunnuntaina lähden yksikseen ajelemaan pohjoiseen, viettämään muutaman päivän omaa rauhallista retriittiäni ennen kuin muu perhe tulee mökille pääsiäisen viettoon. Nyt ei siihen mahdollisuutta, mutta päätän, että kuitenkin edes tänään on vapaapäivä. Verkkaisesta, pyhäaamun tunnelmasta reipastun ja puen ulkoiluvaatteet ja ilahdun kun huomaan, että taidan pärjätä ilman untuvatakkia. On jo keväinen sää, aurinko yllättävän korkealla ja ihan sinisellä taivaalla. Kävelen pitkästi, on vielä hiljaista kun on vielä aika varhaista, mutta silti aurinko jo lämmittää. Merenrannan lenkillä ei tule ketään vastaan. Mikä ihana aamu!

Palattuani kylvettelen talvihorteesta hiljalleen heräilevää konnulia, – melko tokkurassa se vielä on, vaikka on jo pari viikkoa päivisin ollut hereilläkin. Samalla vietän kotikylpylää… kaikenmoista huoltoa keholle, pitkään kuljeskelen kylpytakissa paksut villasukat jalassa.

Kaiken tämän jälkeen kello ei ole vielä lähelläkään puolta päivää, joten voin vähän aikaa surffailla kaikkia rästiin jääneitä juttuja, vastailla sähköpostit, maksaa laskut, muokkailla kuvia, tehdä listaa, listoja.  Koneelle en kuitenkaan jää… Eikä ole vaikea houkutella pehtooria mukaan, kun päätän lähteä käymään kasvitieteellisessä. Kotikukkapenkit kun ovat vielä paksujen lumikerrosten alla, pehtoori lähti mielellään.

Kasvitieteellisessä-10

Kasvitieteellisessä-9

Kasvitieteellisessä on valokuvanäyttely Suzhoun puutarhoista. Niistä, joissa mekin kävimme puolitoista vuotta sitten. Odotin näyttelyltä ja kuvilta vähän enemmän, mutta toisaalta oli mukava ajatella että minullakin on muutama kelpo otos noista puutarhoista. Verkkomestarin  ja Vaatimattomattoman virkamiehen puutarhat olivat kyllä kuvauksellisia, unohtumattomia. Käyhän katsomassa kiinalaisten puutarhojen kauneutta
KLIKS http://www.satokangas.fi/Matka/Kiina%202011/Suzhou.htm

Kasvitieteellisen aulassa olleet kuvat oli pian katsottu,

Kasvitieteellisessä-7

joten siirryimme kasvihuoneisiin. Pyramidin malliset kasvihuoneet – Romeo ja Julia – olivat keidas maaliskuisessa Oulussa. Subtrooppisessa osassa tuoksui etelän lomille. Olimme palmujen alla tovin.

Kasvitieteellisessä

Kasvitieteellisessä-2-3

Kasvitieteellisessä-12

Nämä isopunasarja-kukat olivat todella kauniita.

Kasvitieteellisessä-2

Kasvitieteellisessä-3

Kasvitieteellisessä-4

Kasvitieteellisessä-8

 Keväälle siellä tuntui ja tuoksui.

Kasvitieteellisessä-5

Kasvitieteellisessä-6

Tohtorinkukka on näin kaunis.

Kaikki kuvat suurenevat klikkaamalla.

tohtorinkukka

Kasvitieteellisessä 3

Yliopistoelämää

Lauantai menneessä

Nyt on merkillinen väsymys. Sellainen ”Mauri on työnsä tehnyt , Mauri saa mennä” -fiilis.

Tänään oli tohtorikoulutettavilla toinen päivä, jolloin oli mahdollisuus esitellä tutkimuksiaan ja jota varten olin taas kerran lukenut about 100 sivua ”aihioita”; siis  toinen päivä Lasaretin Ståhlberg-salissa vietetty. Hyvä päivä tänään. Henkilökohtainen kontaktiseeraaminen, asioista keskustelu kasvokkain kun on paljon antoisampaa kuin sähköposteilu, tai edes puhelinkeskustelut. Puolenkin tunnin mielenpiteenvaihto antaa enemmän kuin kymmenen kiemuraista sähköpostia. Olen hyvilläni seminaarikäytänteen uudistuksesta, …

Ihmiset ovat tärkeitä – minulle. Ainakin minulle. Siksi hyvät ja huonot sanomiset tuntuvat vahvoina, päällepuhumiset sattuvat, vaikka vain sivusta joutuisi seuraamaan, kuuntelun soisi koskettavan  – tiedon soisi pistävän ajattelemaan, antavan ajattelemista suuntaan ja toiseen. Jossain välissä mietin, olisinko itse osannut kuunnella, jos väikkärin alkuvaiheessa joku olisi antanut neuvoja, olisinko pitänyt sitä ”päällepäsmäröintinä”, oppimestarimaisena moittimisena… olisinko ammentanut muiden sanomisista? Vaikea sanoa. Silloin ei kukaan sanonut mitään. Hyvin vähän keskusteltiin.

Yksi jatkotutkijoista oli Italian tuntija, siellä elänyt, siellä asunut, sinne avioitunut, sen viinejä tunteva, sitä tutkiva… keskustelimme tovin, ja äkkiä minun mietteeni olivat Umbriassa, ajatukset viime toukokuussa – onko sellaista ollutkaan!!  Hetken päästä palaan 1800-luvun lopun torppaan Tyrnävälle … tai Isonkyrön kirkon pihamaalle 1500-luvulla…  Eikä mene kuin tovi ja olen myöhäisen iltapäivän auringossa Kasarmintiellä kävelemässä keskustaan, ja yhtäkkiä onkin tämä päivä. Sanoinhan jo, enkös vain, että hyvä päivä tänään. Päivässä monta kerrosta.

Kävellen kaupunkiin, miksikö? Meidän nuoripari kun oli tehnyt hienon ehdotuksen, että menemme heidän yhteisiä synttäreitään (ajatella että kihlapari on ollut ”yhdessä” jo 22 v. sitten; olivat molemmat juuri tähän aikaan  OYS:n osastolla 11) juhlistamaan jonnekin ravinteliin – olivat valinnneet paikaksi Hagia Sofian. Ei ainakaan jäänyt nälkä, annokset reiluhkoja eikä maussakaan moittimista. Kaikkea höpöteltiin, ja sitä pehtoorin kanssa mietimme, että paljon poika kaikista Euroopan reissuistamme muistaa… menneessä kun elettiin nuortenkin kanssa.

Ja nyt tajuan, yhtäkkiä tajuan: lauantain lenkki on tekemättä. Siitähän se väsy. 😉 

Historiaa Yliopistoelämää

Päivä väärällä vuosisadalla

päivä väärällä vuosisadalla

Istun katsellen pitkään ulos ikkunasta, ja mietin olevani väärällä vuosisadalla, itse asiassa väärällä vuosituhannella. Näin ei käy ensimmäistä kertaa. Olen usein väärässä ajassa. Ajatusteni kanssa. Joskus arvojenikin. Se riippuu ihmisistä: riippuu ihmisistä, pysynkö oikeassa ajassa, tässä hetkessä. Ihmiset vievät minua ajassa menneisiin vuosiin. Menneisyyden ja nykyisyyden ihmiset kuljettavat minua ajassa, useimmiten menneeseen, yhä harvemmin tulevaisuuteen.

Työkseen menneisyyden kanssa oleva, oppiva, opettava – työkseen menneisyydessä viihtyvä, on ehkä vähän outo. Mutta tänään olen ollut kaltaisteni seurassa. Kaltaisiani oli monta. 🙂 Tutkijaseminaaripäivä Lasaretissa työntäyteinen, mutta tuntui melkein juhlalta. Historia on hyväksi, uskokaa pois!

Illansuussa kotiin palatessa viestejä, jotka saivat minut tähän päivään, saivat minut hämilleni ja hyvin iloiseksi. Palautetta opiskelijalta, palautetta olemisesta, esikoiselta kaikki hyvin -viesti Meksikon Rivieralta, Juniorin ilmoitus, että pääsevät sittenkin pääsiäiseksi pohjoiseen … niin paljon kaikkea hyvää yhdelle päivälle.

päivä väärällä vuosisadalla-2

Käykääpäs, hyvät blogi-ihmiset, osallistumassa arvontaan, aikaa on sunnuntai-iltaan asti. Arvonta suoritetaan maanantaina.

Tai käykää ainakin katsomassa kommenteista monia mukavia blogivinkkejä

KLIKS

https://www.satokangas.fi/blogi/2013/03/2000/

Niitä näitä Valokuvaus

”Onko sulla joku ongelma?”

– Aiot sitten noilla kamppeilla töihin? Minusta tuo pusero kyllä nyt ei oikein ole sopiva….

Pehtoori yritti aamulla olla hauska, – tai ainakin aukoa päätään. Kommenttinsa kun oli pientä herjan heittoa eiliseen aamuun liittyen.

Sattuipa eilen nimittäin niin, että minulla oli ollut vakaa aie mennä töihin aikaisin. Minulle aikaisin on seitsemäksi – kahdeksan (tai vähän ennen) on normi ja yhdeksän umpimyöhään, ja sen jälkeen ei enää töihin mennä. Jos yhdeksän jälkeen mennään töihin, silloin on jo vapaapäivä, jolloin vain käydään töissä.

Mutta siis. Eilen oli tarvetta mennä aikaisin. Enkä ollut millään muotoa miettinyt, mitä pistän päälleni. En kyllä yleensäkään asialla kovin paljon ressaa. Aloitin sillä, että laitan mustat, vastikään pesulassa käytetyt, vanhat mustat suorat housut, mustan paksumman topin, paksun, beessin puuvillatakin ja mustan pitkän huivin, jossa on villatakin värisiä palloja. (Tosi omaperäistä, eikö?) Okei, puen ne päälleni, ja sekunnin murto-osassa tajuan, että housut ovat merkillisen sähköiset, tai muutoin oudot. Olen täysin vakuuttunut, että ne eivät ole ”vartalolle ystävälliset” – kuten joissakin vaatemainoksissa yritetään vaatteita epäanorektikoille kaupata. Siis eiku vaihtoon.

Ja siitä alkoi koko vaatehuoneen kaaokseen saava puoli tuntinen. Hillitön vaatteiden, korujen, kenkien, vöiden, huivien vaihtorumba, jonka aikana oma kroppa muuttui viholliseksi, joka oli verhottava mahdollisimman simppelisti, mahdollisimman mukavasti, mahdollisimman  – jotakin! Samaan aikaa pehtoori luki aamulehteä, epämääräinen hymynkare suupielessään, ja kysyi välillä: ”Onko sulla joku ongelma?” Siinä oli kuulkaa miehellä hengenlähtö lähellä!!

Ja minä tiedän, että teitä kiinnostaa, mihin kaikkien bleiseri-farkku, liituraita-neule, toiset mustat housut-toinen villatakki-viides huivi -yhdistelmä, – kultakorut rihkamaksi ja takaisin ja pampakset-kävelykengiksi ja takaisin -vehtaaminen päättyi? Voi jessus! Kahdeksan vuotta vanhat (minä muistan kun ostin ne arkistoreissulla Helsingissä) sileäsamettifarkut (mustat luonnollisesti) ja sini-valkoraitainen-neule, valkoinen paitapusero. Ihan hillittömän omaperäinen valinta minulle!

Ja seurauksena koko siisti, järjestyksessä ollut vaatehuone on edelleen kuin pommin jäljiltä. Häthätää ehdin kahdeksaksi sorvin ääreen.

Mutta nyt onkin mentävä katsomaan huomiset vaatteet valmiiksi, että ehdin aamulla Lasarettiin: on edessä kaksipäiväinen tutkijaseminaari! Niillä tohtorikoulutettavien teksteillä nyt niin kiire ole, tärkeämpää on etsiä vaatteet, joissa on mukava olla!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nyt kun tämä kuvausmaailma on hieman rajautunut, niin voin kertoa, että minulla on töissä vesipullo. Ja  tänään oli kamerakin. Tänäänkin.

Yksinkertaisesta asiasta voi tehdä musta-valkoisen.

vesipullo

vesipullo 3

vesipullo 2

Luettua Yliopistoelämää

Valo kaukainen

 

Tulppaneja-3

Kyllä tämä tästä, hiljalleen työvuori madaltuu. Hiljalleen pääsee tasaisemman puurtamisen pariin. Tiistai-iltaan mennessä jo pitäisi olla tasaisella… 😉

Tulppaneja-2

 

Siivoilin pöytää töissä ja täällä kotona, kirjahyllyä perkasin, kun luento nyt kertakaikkisesti on palautteineen kaikkineen pois päiväjärjestyksestä. Ja siellä väestö- ja sosiaalihistorian opusten välissä oli työkaverilta aika päiviä sitten lainaksi saatu Kyllikki Villan runokirja ”Ei eilistä, ei huomista”. Minäkin haluaisin kirjoittaa:

Työtäni myyn, en aikaani

– aikaani haluan antaa lahjaksi.

 

Se sopisi näihin viikkoihin, päiviin…

Tulppaneja

Toissapäiväinen hammaslääkärireissulla äidin kanssa liikennevaloissa käyty keskustelu tuli mieleen tästä:

Hitaasti opimme
ei eilistä, ei huomista
ei vetoomusta sanottuun
ei sitoumusta tulevaan.

Vain sana joka tahtoo tulla lausutuksia
palaamaton
kimallus siiven – ohi

Eilinen ja huominen?
On kaikki tässä
Eilisen linnut puissa livertävät
huominen meissä salattuna nukkuu

Tällaistakin olen viime päivinä kokenut

Mieluista nähdä sinut
ehkä myös tulla nähdyksi
– kauniistihan me molemmat vanhenemme
eikö totta

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Villa osaa runoilla. J. Karjalainen  tehdä biisejä. Tästä tulee hyvälle tuulelle!  Tästäkin.

Kevätpäiväntasaus, ja miniäkokelaan syntymäpäivät, joiden juhlinta nyt jäi…  Monterreyssä on kevätpäiväntasauksena lämmin: + 38C  ilmoitti esikoinen. Liekö eka kertaa elämässään sanonut, että on turhan lämmin?  Mutta huomenna lähtee pidennetyksi viikonlopuksi  Cancuniin,  Meksikon Rivieralle. Mieki voisin lähteä. En lähde. Vielä ainakaan. Esimies kyllä kehityskeskusteluissa lupasi, että toukokuun rumban jälkeen voin lähteä… Ehkä lähdemmekin. Heaven knows  – ”huominen meissä ….


Tulppaneja-4
Tulppaneja-6

Tulppaneja-5