Hellepäivän hommia on tänään kuulunut juhannuksen jälkeiseen arkeen palaamiseen.
Ja sitten kalenteriin merkintöjä. Suunnitelmia ja sovittuja juttuja tuleville viikoille. Ettei menisi kesä ihan haaskioon odotellessa jotain mukavaa, kesäistä tapahtuvaksi. Siispä kesäteatteria, rotissööripiknikkiä, tapaamisia, ruokavieraita, humputteluaikeita muksujen kans, mökkireissua.
Ja eilen saimme päätetyksi, että teemme tänä kesänäkin jonkin pienen reissun: Lofootit on olleet vahvasti ehdolla jo pidemmän aikaa, mutta päädyimmekin lopulta eteläiseen Suomeen. Länsipuolelle. Parin viikon päästä ollaan jo matkalla, nimenomaan maanantain tiistain väliseksi yöksi pitäisi löytää joku mukava yöpymispaikka. SUunnilleen 100 km säteellä Jyväskylästä, eikä itäpuolelle. Olisiko kellään suositella jotain mukavaa järvenranta lomapaikkaa/mökkiä/kaupunkia, jossa mukava airbnb, kartano- tai boutique-hotellia, tai jotain – ei-ketjuhotellia, jossain tällä aluella:
Paluumatkalle löysin Vaasasta mukavan oloisen majoituksen, eikä me olla juuri koskaan kunnolla Vaasaan tutustuttu. Mie olin kerran tilausajossa siellä yhden yön, ja sitten noin neljännesvuosisata sitten kävimme perheen kanssa siellä ”pikkujoulumatkalla” kun Vaasan kaupunginteatterissa oli Rölli, jota Tyär fanitti ihan hurjasti. Joku kylpylähotelli-majoitus ja teatteri oli sen kertainen Vaasa-kokemus. Kymmeniä kertoja on ajettu läpi, mutta nyt aiotaan olla yksi yö ihan keskustassa olevassa airbnb:ssä.
Mutta entäs menomatkalla? – Tampere on yksi mahdollisuus, mutta siellä on aika vastakin (koronakesä 2020) yövytty ja se on muutenkin aika tuttu. Veden äärelle mielellään. Tietysti.
Tänään pyörälenkkikin suuntautui veden äärelle. Madekosken sillalla oli taas kaunista.



































