Kuopio kapituli 2014 pe

Kuopio kapituli 2014 pe-2

”Huomine on monta kertoo se viikon kiireisin päevä.”

Tänään ei ole ollut kiireinen päivä. Aamuvarhain tosin kello soi turhan varhain. Ja Lasaretin pihasta lähdettiin jo puoli kahdeksan aikaan bussilla kohti Kuopiota. Kun matkalla oli hyvää seuraa, evästä (Huovisen rasvarieskaa & Rebulaa = slovenialainen kuohuva), monipalkintoiset arpajaiset (kolme palkintoa minulle, jee.) niin matka sujui erinomaisen nopeasti.

Hyvissä ajoin iltapäivällä majoitumme Scandiciin, ilmoittauminen, hotelllin kirjautuminen ja sitten kaupungille. Mukava kävellä. Torille ja kauppahalliin. Tietysti. Ja hassua, että siellä näimme muutaman muunkin paistinkääntäjän… ruokaihmiset juu nou 🙂

Yhytimme myös ”kummipoikani” aveceineen. Mukava. Lasilliset nautimme, minkä jälkeen me yritimme päiväunia, Pehtooori onnistui, minä en.

Kuopio kapituli 2014 pe-3

Ja ilta!!! Pääsimme sisävesilaiva Queen R:n kyytiin. Ihan järjetttömän hienossa säässä, hienossa risteilyseurassa, saavuimme Fagernäsin kartanoon, jossa illallinen.

Kuopio kapituli 2014 pe-7

Kaikkinensa oli epätodellinen olo ja hulppea nautinto koko ilta.  Alkuruokalautanen erinomainen:

Kuopio kapituli 2014 pe-2-3

Mm.  ahvenkukkoa Peltolan voin kera —- naaaaam. Muikkushotti! Ja paljon muuta. Pääruoaksi hirveä ja kanttarellikastiketta, tummaa sellaista. Pidin hyvin paljon.

Kuopio kapituli 2014 pe-6

Näin ja sitten vielä  jälkkkäri…

WP_20140822_20_16_11_Pro

Nyt kyllä väsyttää…  huomiseen.

Jokainen kommentti on ilo!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.