Kohdistettua mainontaa.

popot

Ostinpa tuossa joku viikko sitten itselleni kengät netin kautta. Olin hakenut jo keväällä reiluja läskipohjakenkiä, mutta vasta elokuisella Kuopion reissulla näin yhden kenkäkaupan ikkunassa mieluisan näköiset. Tietysti kauppa oli kiinni, joten etsinpä netistä saman merkkisiä ja löysin! Tilasin tietysti. Kengät tulivat, pidin niistä, ei mitään tarvetta palautta ja olen käyttänyt jo paljonkin. Farkkujen kanssa ovat oikein hyvät popot.

Kunhan paketin olin hakenut alkoi sähköpostipommitus. Nettifirma oli jo valinnut minulle talvitakin, vyön, kynähameen (!!! – eikö pitäisi hakurobotin tajuta, että ihminen joka ostaa mokkaiset oranssit läskipohjakengät, ei käytä mitään kynähameita!) ja parit muutkin kengät ja käsilaukun. Postimainontaa pari päivää ihmeteltyäni ja siedettyäni ymmärsin unsubscribata itseni heidän postituslistoiltaan.

Mutta eipä siinä vielä kaikki! Nyt joka kerta kun aukaisen Facebookin tai säätiedotus-sivun ovat mainospalkit täynnä kenkiä ja vaatteita. Myös muiden firmojen kuin tämän josta kengät ostin. Ei näy enää houkuttelevia matkamainoksia eikä tietotekniikkaa.

Laihdutusvalmisteet ovat pysyneet minulle kohdistetun mainonnan kolmen kärjessä -listalla. Ei yllätä. Hmph! Samoin puhelinliittymä-mainokset ovat ihan jokapäiväistä kauraa. Ja sitten kenkiä!

Yhdelle työkaverille, neljän lapsen äidille, ymmärtääkseni varsin vankasti ja tyytyväisenä aviossa, mainoksissa  kuulemma tyrkytellään kaikkein eniten sinkkuseuraa lähialueilta, – ja kauempaa. Salaista ja julkista seuraa. … Kummallisia ovat nettirobottien kohdistukset.

Moni bloginpitäjäkinhän mainostaa jotain. Ja  moni bloginpitäjä tienaakin mainonnan kautta ihan mukavasti. Blogin yläbannerissa ja sivupalkissa pidettävillä mainoksilla voi helposti ainakin peittää kulut, joita esim. webbihotellin vuokrasta tulee. Ja sitoutumalla kirjoittamaan tietyn väliajoin jostakin tietystä teemasta (esim. Casinoista!), voi saada mukavasti ”tippiä” bloggaamisesta. Minullekin on muutamia kertoja tarjottu tällaista sopimusta, mutta olen hyvin nopsasti sanonut: ”Kiitos, ei kiitos.” Ei ole minun hommani. Myöskään sivupalkin mainoksia en ole halunnut, enkä huolinut.

Paitsi että mainonta estäisi niiden vähäistenkään henkikökuvien, joita tänne laitan, julkaisemisen ilman hyvin huolellista luvan kysymistä, minusta oli myös vallan ikävää, jos Tuulestatemmatun avatessa näytölle räpsähtäisi joku deittipalvelun kuva ja teksti!

Ehkä lukijoita ei häiritsisi, ehkä sellaisiin näytön reunamilla riekkuviin mainoksiin on totuttu, mutta eivät sovi minulle.

Siitä huolimatta noita kenkiä voin kehua. 😉

2 Comments

  1. Tästä juuri tänään oli keskustelua toisen bloggaajan kanssa. Hänelle oli tarjottu ”yhteistyötä ”, niin että hänen sivuiltaan saisivat lukihat alennusta, ahh. Mitäs hänelle tarjottiin??Ei ollut puhetta, hehkutettiin vaan, että saa enemmän lukijoita! Olen samaa mieltä, sivut sotkeutuvat muuhun krääsään. Ja samalla keräävät niitä cookeja, että voivat sitten mainostaa sinulle takaisin.

Jokainen kommentti on ilo!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

You might also enjoy: